Kesäinen terassi, jossa grilli, isoäidinneliöistä tehty sohva ja jääkaappi
Kuukausi pähkinänkuoressa

71. Heinäkuu pähkinänkuoressa

Vuonna 2023 kirjoitin jokaisesta kuukaudesta oman tekstin, jossa summasin mitä kuukauden aikana tuli tehtyä. Tämä teksti on osa 7/12 kyseistä sarjaa. Lue myös: 60. Kesäkuu pähkinänkuoressa

Heipä hei heinäkuu! Niin se on vaan tämäkin kesä jo suurelta osin vietelty ja käännytään päivä päivältä lähemmäksi syksyä, joulua ja talvea. Mutta ei kuitenkaan ihan vielä, vaan vietetään elokuu ja muistellaan heinäkuuta!

Auton osto muutti suunnitelmat

Heinäkuu olisi voinut toisaalta olla ehkä hieman aktiivisempi kuukausi tai ainakin sen osalta, että toukokuun tanssi- ja kesäteatterihypetyksen perusteella olisi voinut ajatella, että kiertelisin niitä heinäkuussa. Ehkä olisinkin kiertänyt, jos eteen ei olisi osunut juuri meille täydellinen pakettiauto, jonka jälkeen rahapussissa oli lovi.

Koivun runko ja taustalla järvimaisema, joka on värjäytynyt vaalenapunaisen ja oranssin sävyihin auringonlaskun myötä
Mökkimaisema on kyllä yksi lempimaisemiani!

Kesäteatteriä, tansseja ja mökkeilyä Puumalassa

Mutta ei heinäkuu kuitenkaan nyt ihan toimeton ollut ja ehdinhän mä käydä mökillä ja samalla reissulla sitten kesäteatterissa Hurissalossa sekä tansseissa Pistohiekalla. Mökillä yritin etsiä kantarelleja huonolla menestyksellä, kävin kesän ensimmäiset mustikat keräämässä ja tietenkin saunoin, uin ja lepäsin.

Kesän retkeilyreissu Punkaharjulle

Myös meidän tämän kesän retkeilyreissu osui tälle kuulle ja sehän siis kohdistui Punkaharjulle, jossa käytiin moikkaamassa ystävääni, testattiin unet uudessa pakettiautossa, geokätköiltiin ja pyöräiltiin Pihlajaveden polkaisu (67. Pihlajaveden polkaisu) Paljon jäi vielä näkemättä, on Punkaharju sen verran hieno kohde ja suhteellisen lähellä, joten siellä tulee varmaan käytyä joskus uudelleen. Lue lisää Punkaharjusta 39. Punkaharju, Suomen kaunein huvipuisto.

Järvimaisema Punkaharjulta
Upeita Punkaharjun maisemia!

Piha-, puutarha- ja ansiotöitä heinäkuusssa

Viime postauksessa kirjottelinkin juhlatunnelmista Partalassa (70. Juhlapaikkoja Etelä-Savossa) ja muulta osin tämä kuukausi menikin joko töitä tehdessä, kotihommissa tai levätessä. Oli aika paljon töitä ja niiden vastapainona oli hyvä ottaa rennommin ja olla vaan kotona. Pari saunailtaa tosin kuukauteen aina mahtuu ja piha- ja puutarhahommia.

Sadonkorjuuta ja geokätköilyä

Heinäkuu myös aloitti säilömisen ja sadonkorjuun kauden ja marjoja on tullut sekä kerättyä että laitettua pakkaseen. Geokätköjäkin pari tuli etsittyä ja heinäkuun päätteeksi vielä heitettyä Kiteen reissu. Siinä se kuukausi sitten olikin.

Valkoinen ämpäri, jossa on pohjalla jonkun verran vadelmia
Marja-aika on tullut! Vuoden ensimmäiset vadelmat

Katseet kohti elokuuta

Elokuulle tosiaan on lähes joka viikolle jotain ohjelmaa luvassa ja töitäkin piisaa, joten kiirettä pitää. Niinä päivinä kun ei ole ohjelmaa pitää sitten lepäillä, ettei ole ihan uupunut kesän jälkeen ja jaksaa ottaa kohta lähestyvän syksyn vastaan. Mukavia elokuun päiviä kaikille!

Saatat myös pitää...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *