Riippumatto ja kesä
Kesä

309. Kesäsuunnitelmia 2026

Nyt kun hääkuplasta ollaan (ainakin osittain) poistuttu, niin on aika sitten kesäsuunnitelmien! Jotain suunnitelmia jo on, mutta toisaalta kalenterissa on vielä tilaakin. En halua tänäkään vuonna stressata kesästä, koska siinä on jo omat stressinsä, että töissä on vilkkaampaa, joten päivä kerrallaan ajattelulla mennään aika pitkälti.

Kesälomasuunnitelmia

Tänä vuonna päästään nauttimaan kesälomasta, josta osa pidettiin nyt jo toukokuussa häiden takia, mutta vielä kaksi viikkoa olisi elokuussa tarkoitus lomailla. Silloin suunnataan häämatkalle/kesälomamatkalle Visbyhyn sekä Seinäjoelle ja mökkeillään.

Visbyn ja Seinäjoen matkoista kerron sitten tarkemmin, mutta lyhyesti voin kertoa jo tässä vaihessa suunnitelmista. Visbyssä on keskiaikamarkkinat, jonne tahtomattakin tulee osallistuttua jos mielii vanhaan kaupunkiin. Sinne risteilemme Helsingistä kahden yön risteilyllä, joten laivan buffetit ja aurinkokansi tulee varmasti myös testattua.

Seinäjoella majoitumme Scandicissa ja suuntaamme yhdeksi päiväksi Koskenkorvalle tutustumaan ainakin Jari Mäki Oy:n yritykseen sekä Koskenkorvan Trahteeriin. Lisäksi haluna käydä syömässä Holy Smokessa, kakkukahveilla Valkoisessa Puussa ja istumassa Palaverin terassilla.

Ateria järvimaisemissa mökin terassilla
Tällaisia hetkiä mökillä toivon tulevaan kesään!

Syntymäpäivä- ja rippijuhlia luvassa

Juhlia on edessä kesällä, kun täytän kesäkuussa 30 vuotta. Sitä, miten tätä virstanpylvästä juhlitaan, on vielä mietinnässä, mutta juhla on juhla vaikka sen viettäisi vain kotona kahdestaan. Lisäksi häistä jäi sen verran ylimääräistä ruokaa pakkaseen, että ei tarvitse murehtia leipomisesta, joten ehkä jotain pientä kahvittelua järjestän.

Lisää juhlia on tiedossa, kun kummipoika pääsee ripille. Ajatella se on jo niin iso poika! Lisäksi olisi kiva pitää vähintään yhdet grillibileet kotona (miksei juuri niinä minun synttäreinä) ja nauttia kesäilloista kotona.

Vaalenpunainen ruusu ja takana Juvan kivikirkko
Kesällä on luvassa lisää tällaisia tunnelmia

Savon pienimmät vestivaalit Juvalla

Savon pienimmille vestivaaleille on ostettu liput molemmille päiville ja ne onkin sitten tämän kesän festarit/musiikkitapahtuma. Siellä on perjantaina Komiat ja lauantaina Dingo, joten Juvan Kaarihallilla on tunnelma katossa jo ihan sen puolesta!

Lisätietoa tapahtumasta Savon pienimmät vestivaalit -facebook sivulta ja liput voi käydä ostamassa: tiketti.fi.

Pari vuotta sitten tuli käytyä samassa tapahtumassa, joka järjestettiin silloin laavukylässä. Tunnelmia sen kertaisista festareista voit lukea: 57. Savon pienimmät vestivaalit -tekstistä.

Savon pienimmät vestivaalit Juvalla laavukylässä
Tänä vuonna Savon pienimmät vestivaalit järjestetään Kaarihallilla, joten jos ei satu näin kaunista keliä, ei se tunnelmaa pilaa

Luokkakokous – mutta ei se elokuva

Kesäkuun alussa on luokkakokous ja toivottavasti osallistujia on, koska olisi mukava nähdä vanhoja luokkakavereita pitkästä aikaa ja kuulla heidän kuulumisiaan. Sopivasti suurin osa meistä täyttää tänä vuonna 30 vuotta, joten sehän on oikein oiva syy tavata ja juhlia yhdessä.

Tilaa myös extempore-hetkille ja kesän vakiojutuille

Aikataulullisesti muita tapahtumia ei ole vielä lukkoon lyöty, mutta onhan näissäkin jo paljon. Yhden ystävän kanssa puhuttiin lavatansseihin menosta (tai ollaan puhuttu jo monta vuotta, joten nyt mennään) ja ehkä toisen ystävän kanssa harrastan kulttuuria kesäteatterin parissa.

Lisäksi tulee varmasti käytyä puutarhalla hakemassa kukkia ja laitettua pihaa. Kohta muutan varmaan aittaan ja kesälle odottaa niin monta mielenkiintoista kirjaa, että tylsää ei tule! Varsinkin kun töissäkin on alkanut jo vauhti kiihtyä…

Seuraavaksi voisinkin sitten hieman sukeltaa tämän kesän kesäteatteri- ja lavatanssivalikoimaan…. Palataan siis asiaan!

Tuusmäen tunnelilavalla Tuusjärvi taustalla
Katseet kohti tulevaa kesää!

Saatat myös pitää...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *