Amsterdamin kanaalit ja pyörät
Ulkomaan matkailu

156. Kuvapostaus Amsterdamista

Kuvien myötä paluu joulukuiseen Amsterdamiin

Joulukuussa matkustin kuuden vuoden tauon jälkeen Amsterdamiin ja tarkoitukseni oli kirjoittaa reissusta monesta eri näkökulmasta, mutta lähestyvä joulu vaikutti myös blogiteksteihin ja sitten tämän vuoden puolella asia unohtui. Nyt kuitenkin kuvagalleriaa selatessani tajusin miten paljon kivoja kuvia tuli joulukuun reissun aikana otettua ja nyt pääsettekin kuvien muodossa hyppäämään minun matkaani tälle Amsterdamin reissulle!

Helsinki-Vantaan lentokentällä muumikaupassa
Lentokentällä Suomen päässä oli lennon myöhästymisen takia aikaa kierrellä ja shoppailla ja muun muassa aikaa tuli vietettyä muumikaupassa
Lentokoneessa ilman vieruskavereita
Vihdoin lentokoneessa ja täysi lento muuttuikin myöhästymisen takia sellaiseksi, että sain istua yksin.
Amsterdamin hotellihuone
Ensimmäisenä matkapäivänä hotellihuoneen sänky ja suihku tuntuivat perille päästyä parhaalta vaihtoehdolta
Arena Boulevardilta Amsterdamissa
Seuraavana päivänä virkeänä tutustumassa ja kiertelemässä aiemmasta tuttuja kohteita. Tämä kuva Arena Boulevardilta
Rembrandt-plein Amsterdamin keskustassa
Vanha tuttu Rembrandtin muistomerkki ja aukio
Starbucksin Stroopwafel-latte
Starbuckista Stroopwafel Latte ja kiertely jatkuu
Dam Square Amsterdamin keskustassa
Pakollinen selfie Dam Square -aukiolla ja kuninkaallisen palatsin edessä
Vondel-park Amsterdamissa Alankomaissa
Vondel-park. Tuolla sitä aikoinaan pyöräiltiin ahkerasti, kun keskustasta kämpille suorin reitti meni tämän puiston läpi.
Metroa odottamassa Amsterdamissa
Koko päivän tallailujen jälkeen metrolla takaisin hotellille. Amsterdamissa metro kulkee maan päällä ei maan sisällä. Samoin on myös mm. Belgiassa
Ripley's Believe or Not museosssa ihastelemassa
Seuraavana matkapäivänä sää ei osunut kohdalleen, joten vietettiin suurin osa ajasta Ripley’s Believe or Not -museossa, missä oli vaikka mitä nähtävää.
Tyhjä aamiaissali Amsterdamin hotellissa
Perjantaina ja varsinkin lauantaina hotellin aamiaissali oli ruuhkautunut, joten sunnuntai-aamuna suunnattiin aamiaisella heti kun se alkoi (toki mun lento kotiin vaikutti myös tähän), joten saatiin olla ihan keskenämme!
Lentokentällä matkalla takaisin kotiin
Paluumatkalla lento oli ajallaan ja kommellukset oli vasta Suomen päässä (Onnibussi meni rikki heti kun lähdettiin Helsingistä…) Mutta hyvä matka silti!

Matkustaminen ja reissaaminen kyllä avartaa ja kaikenlaisia kommelluksia voi sattua. Katsotaan mitä tämän viikonlopun Tallinnan reissu oikein pitää sisällään! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Saatat myös pitää...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *